Footloose & Flashdance

Datum:  2007-11-01 Klockan:  17:41:49
Igår såg jag Flashdance och Footloose såg jag i Tisdags.Jag hade aldrig sett dom förut och det är ganska konstigt för jag älskar nämligen dansfilmer och speciellt 80-tals dansfilmer. Musiken är bara så jävla bra. Jag älskar allt som har med 80-talet att göra. Jag är en riktig 80-tals nörd haha. Anyway, som ni kanske redan har räknat ut så älskade jag båda filmerna skitmycket.

Flashdance

image141

Den visuella och musikaliska succén "Flashdance" är den upplyftande berättelsen om Alex Owens (Jennifer Beals), en oerhört beslutsam och vacker 18-årig kvinna som arbetar som svetsare på dagarna och dansare på på den lokala baren på kvällarna. Filmen sprakar av 80-talsmusik, bland andra listettan "Flashdance - What a Feeling" med Irene Cara och "Maniac" framförd av av Michael Sembello. Vi följer Alex i hennes kamp för att bli oberoende, finna kärleken och förverkliga sin dröm: att dansa på Pittsburgh Conservatory of Dance.


Footloose

image142

"Footloose" vibrerar av energi, imponerande dansnummer och ett medryckande soundtrack. Filmen beskriver den tidlösa kampen mellan oskyldig underhållning och sträng moral, när den unge stadsbon Ren McCormick (Kevin Bacon) hamnar i en gammalmodig stad i västra USA där dans - och därmed alla ungdomliga nöjen - förbjudits. Ren gör uppror tillsammans med sin bästa vän Willard (Chris Penn) och prästens dotter (Lori Singer). En guldgruva av hits: Kenny Loggins "Footloose", Shalmar "Dancing In The Boy", Bonnie Tyler "Holding Out For A Hero" och filmens kärlekstema "Almost Paradise".


KOMMENTERA



Namn:
Remember Me?

Din Bloggadress, tack! =D

Säg vad du har på hjärtat, vännen! =)