Individuellt val med Studiebesök på Polisrytteriet

Datum:  2007-11-21 Klockan:  17:54:32

image197Som kanske dom flesta vet så går jag på ett naturbruksgymnasium, så när vi skulle ha individuellt val dom tre först dagarna på den här veckan (förra gången vi hade individuellt val så fick man välja mellan att ha Rid -och körkunskap eller estetiskt)så hade jag rid och kör. Det vi gjorde i Måndags var att ha hästteori och kolla på en film om betsling, inte så värst kul men lärorikt =).

Sen igår så var vi på Pärlvikens ridskola i Grödinge och red. Jag har bara ridit 4-5 ggr förut så jag är fortfarande en nybörjare. Jag brukar tycka det är såå tråkigt och rida runt, runt i ett ridhus men igår var bättre än förväntat. Jag t.o.m galopperade fast det inte var planerat, har ju knappt lärt mig att rida lätt när jag travar än. Min häst fick nämligen värsta energikicken och började galoppera och det var bara för mig att hålla i mig så gott jag kunde, så det var lite obehagligt. Men det gick bra.

Fast det var idag som det roligaste var, nämligen ett studiebesök på polisrytteriet. Man ville knappt åka därifrån när vi skulle åka hem. Det var så himlans kul! Det första vi gjorde när vi kom dit var att vi blev guidade av två poliser som visade oss runt i stallet och hästarna. Det var ett väldigt fint stall må jag säga, väldigt modernt och så. Militären har ju sina hästar där också, så man såg många snygga militärkillar =) kunde ju inte låta bli att kolla lite extra på dom när man gick förbi deras stall =P Sen efter vi hade ätit våran matsäck så fick vi vara med när dom tränade hästarna. Hästarna utsattes för allt som dom kan möta när dom ska ut på stan t.ex när dom ska övervaka en fotbollsmatch. Då kan det vara väldigt rökigt och människor kan kasta saker på dom, så det är några saker som dom måste träna på att inte vara rädda för. Onsdagen var nog den roligaste av dom här tre dagarna, jag skulle lätt kunna åka på studiebesök dit igen. No doubt about it! Jag tog några bilder och filmade lite när dom var utanför ridhuset och tränade hästarna med smällare och sånna där facklor som brukar användas på fotbollsmatcher. Men jag har inte lagt in dom i datorn än så det lägger jag upp sen.

Ja....det var nog allt eller wait, idag så hämtade jag mitt paket som jag hade beställt från Artistica. Det jag hade beställt var en konstnärsväska och Faber-Castell färgpennor i 36 pack. Jag ska prova på och teckna med dom lite, för det är snyggt med lite färg ibland. Tecknar ju alltid med blyerts så man måste ju variera sig lite.

Ojj, vad mycket jag har skrivit, fast man kan ju säga att jag tar igen för alla dagar när jag inte har skrivit. Nu ska jag photoshoppa lite. Det är alltid lika kul plus att jag börjar tröttna på min design, så den ska nog göras om.

Ciao!
Triple M


KOMMENTERA



Namn:
Remember Me?

Din Bloggadress, tack! =D

Säg vad du har på hjärtat, vännen! =)