Hästa Dag 8 -Sista Praktikdagen-

Datum:  2007-10-12 Klockan:  23:04:29

Howdy!

Idag var det sista dagen på praktiken och jag saknar det redan, på tisdag kommer vi vara i tråkiga skolan igen. För på måndag är det studiedag.

   

Idag började som det alltid gör på Hästa, med att utfodra fåren och hästarna. Men innan så fick Tom en godisskål från oss alla och en teckning från mig. Han vart jätteglad för jag fick en kram. Det är så kul och göra andra människor glada och när dom gillar det jag ritar då blir man ännu gladare. Idag fick vi åka häst och vagn också men det var så jävla kallt. Än en gång så var mina tår som isbitar, hade knappt nån känsel i dom. Men det var kul ändå, allt är nämligen kul på Hästa om jag får säga min mening.  Efter lunch så städade vi lite och sen så gick vi och kollade på när några människor tränade fårvallning med sina border collies.

Plus att vi fick hjälpa till och ge en kalv mjölk eftersom det var nåt problem med hans mammas juver, sen fick vi gosa med honom och Olivia, som kon heter. Om jag hade fått bestämma namn på kalven så hade det blivit Gordon, fråga mig inte varför han liksom bara ser ut som en Gordon. hihi

Ja, dom här tre veckorna har varit väldigt roliga mest när jag var på Hästa och jag kommer längta till nästa höst, då vi förmodligen kommer praktisera där igen. Men det är inget bestämt vad jag vet.


Här kommer massa bilder på kossan Olivia och hennes snuttiga kalv
         


Imorgon ska jag rida med Cia, och det kommer säkert bli kul för vi kommer rida ute i naturen och det är det som jag gillar mest.

See Ya, Folks!



Zara Z

Det låter ju som ett jätte kul APU plats...
:P

.ZaraZ

Datum:2007-10-13 Tid:10:06:27
Blogg: http://absooolut.blogg.se
KOMMENTERA



Namn:
Remember Me?

Din Bloggadress, tack! =D

Säg vad du har på hjärtat, vännen! =)