Hästa Gård Dag 2

Datum:  2007-09-26 Klockan:  20:41:08
Hej Hej alla gulliga läsare!

Ja, då var det ju dags och berätta lite om hur jag har haft det idag. När jag kom till Hästa Gård imorse så hade dom andra i min klass redan börjat. För när jag kom in i stallet så stod alla där och kollade när en fårklippare klippte fåren. Så det blev vad vi skulle göra hela dagen, nämligen och hjälpa fårklipparen att fösa fram fåren som skulle klippas. Fattar inte hur han orkar(fårklipparen alltså) för han är nämligen 65 år och har klippt får i....jag tror han sa 15år. Helt otroligt! Det är ju ett så slitigt jobb också. Anyway, det var jobbigt även för oss elever, för fåren var ju inte direkt samarbetsvilliga och hur lätt är det och få ett får att gå dit man vill när den är rädd och stressad? Och som vanligt så dyker Tom upp för att i nästa sekund försvinna, okej he's a busy man, i get that!

Dom flesta i min klass hatar att vara på Hästa men jag älskar det, mycket roligare än att vara i skolan.


Måste bara berätta en rolig grej! Förra hösten när vi också praktiserade på Hästa gård så gjorde jag en teckning som jag gav till Tom på sista dagen. Den föreställde en bonde som har bakom sig en ko och en häst tror jag att det var. Det roliga är att idag när vi satt och åt lunch så kom han fram till bordet där jag satt och sa att han hade sparat teckningen och hade den uppsatt nånstans(hörde inte riktigt var). Fan va paff jag blev, inte trodde jag att han skulle spara den och att han sen skulle komma ihåg att det var jag som hade ritat den. Vissa människor verkar ha lika bra minne som jag =D

Min syrra och jag såg klart på Heroes för en stund sen, avsnitt ett på andra säsongen. Jag gillar det skarpt...spänningen liksom försvinner aldrig. =D
Jag fick min gräsparfym idag också, den luktar himmelskt!

Nu ska jag fortsätta att äta på min glass, Ciao!

KOMMENTERA



Namn:
Remember Me?

Din Bloggadress, tack! =D

Säg vad du har på hjärtat, vännen! =)