Hästa Gård Dag 4

Datum:  2007-09-28 Klockan:  22:48:50
Howdy Hoooow!
haha


Ja, nu var det dags igen och skriva ännu ett inlägg om dagens händelser. Idag har det hänt så mycket att jag knappt vet var jag ska börja men jag antar att det är bäst att börja från början. Ja, som vanligt så kom jag till Hästa lite efter kl.09:00 och då började jag med att byta om och sen skulle vi mata fåren och hästarna. Så några matade hästarna och några fåren. Jag fick mata hästarna med två andra plus Cia, djurläraren. Två nordsvenskar skulle skos idag också, så när vi kom ner till stallet så hade hovslagaren redan börjat, så efter att vi hade matat hästarna och hälsat på Ragnar(han är en svart, jättefin nordsvensk) eftersom han var instängd själv i kostallarna pga att han rymmer hela tiden. Så fick vi kolla när hovslagaren gjorde sitt jobb, det var verkligen intressant tycker jag. Orkar inte gå in på detalj på hur han gjorde, för det är jag för trött för att göra men jag antar att dom flesta vet vad en hovslagare gör eller hur?

Anyway, vi stod inte hela förmiddagen och kollade på hovslagaren utan lite innan lunch så skulle vi fixa till på körbanan som var full med gräs och sånt. Vi skulle veckla ut fiberväv som vi sen skulle lägga grus på på kanterna så att det låg stilla, för sen skulle dom ta en traktor och lägga på resten av gruset. På körbanan hittade vi även en jättefin tomatplanta med massa stora gröna tomater på, så eftersom dom ändå skulle täcka över den med grus så kunde vi lika gärna ta den men när vi hade ätit klart lunchen så hade dom redan börjat att köra med den där förbaskade traktorn. För när vi kom ner för att gräva upp tomatplantan så hade dom redan kört över den, fan vad arg jag blev då. Tomatplantor ska man vara rädd om, men men sånt är livet. Gillar nämligen inte när växter blir överkörda. En av hönorna har skabb på fötterna också och det verkar vara ganska allvarligt så vi vet inte om hon kommer att klara sig. Dom måste nämligen avliva henne om hon lider. Tråkigt det är sånt där.

Nu har jag inget mer att skriva men jag tycker faktiskt det här räcker för idag.
Nu kanske jag ska spela lite Just Cause, vill verkligen flyga lite jaktflygplan som man kan göra i det spelet.

See ya tomorrow!

KOMMENTERA



Namn:
Remember Me?

Din Bloggadress, tack! =D

Säg vad du har på hjärtat, vännen! =)