Ändrade planer ang. kameran + hästar

Datum:  2008-01-23 Klockan:  23:23:43
Nu har jag äntligen köpt min älskade Nikon D40. Jag sa ju att jag inte skulle köpa den förän i Maj någongång men jag såg på mitt konto att jag hade pengar så då slog jag till, hittade den väldigt billigt me. Kostade bara 3990:- så då hade jag råd till en kameraväska också.

Och kameran är verkligen så bra som alla säger. Man får fina bilder med klara färger väldigt lätt. Men nu fattas det bara att det ska bli vår så man kan ta kort på alla fina vårtecken.

Här är några bilder jag tog på Toby med kameran.

image260



Apropå något annat, idag så hade vi som går tredje och fjärde året en liten utflykt kan man säga. Vi fick åka till ett stall där vi fick mocka och ta hand om hästarna, som vi gjorde i några timmar. Sen åkte vi och kollade på vår rektors hästar, en Quarterhäst och en svart stor häst, kommer inte ihåg vad rasen hette..kommer bara ihåg att den hette någonting med horniker eller något liknande. Quartern hette iallafall Skipper och den andra hette Troja. Dom var väldigt fina och snälla. Sen åkte vi tillbaka till skolan och sen bar det av hem. Jag känner mig väldigt trött i kroppen efter den här dagen, men det beror nog på att jag helt enkelt inte är van och vara igång en hel dag. hehe

Nu ska jag se åter igen på ett avsnitt av CSI Miami säsong 4!

Bye!


Sara

jag vill inte vara sån, men ett tips är ju att vitbalansera kameran innan. eller åtminstone göra det i photoshop.

Datum:2008-01-23 Tid:23:39:34
Blogg: http://tjackis.blogg.se
KOMMENTERA



Namn:
Remember Me?

Din Bloggadress, tack! =D

Säg vad du har på hjärtat, vännen! =)