Toby Is Back In Town

Datum:  2008-05-19 Klockan:  22:43:23
image362


Äntligen har Toby kommit hem. Vi har suttit i bilen ända sen jag kom hem från skolan vid halv 4 tiden tills någongång efter kl 20.00. Och jag som hatar att åka bil!, när man var liten var det kul men det har tyvärr försvunnit nu.

Iallafall så åkte vi till Eskilstuna och Strömsholms Djursjukhus och hämtade Toby. Först så kände han inte igen oss men efter en stund så blev han så himla glad när han insåg att det faktiskt var vi!
Han kunde knappt behärska sig, så glad vart han. Svansen nästan gick ur led, haha

Det blev ingen billig vistelse heller för Toby. Hela 36000:- (!) kostade det för allt. Komplikationerna har avlöst varandra i en hel vecka och det har resulterat i denna höga kostnad. Men försäkringsbolaget betalade 29000:- som tur var. Vet inte hur vi skulle ha klarat det annars.  Ioförsig så hade det nog inte blivit någon operation då.

Nu har vi även fått en massa ögondroppar och annan medicin som vi ska ge honom varje dag. Så just nu försöker mamma och syrran lägga upp ett schema på hur vi ska ge allt det där. Jobbigt...
Men det är sånt man får ta när man vill att ens hund ska kunna se, antar jag.

Han har även kvar sina stygn på ögonen som han ska ha i 3-4 veckor och sen måste han ha krage i ungefär lika många veckor.

Även fast det är mycket som måste göras för Toby nu, dom närmaste månaderna så är jag väldigt glad att han är hemma. Min lilla Toby!!


Anonym

stackarn, men galet söt!

Datum:2008-05-20 Tid:19:37:06
Blogg: http://minigrisarna.blogg.se
KOMMENTERA



Namn:
Remember Me?

Din Bloggadress, tack! =D

Säg vad du har på hjärtat, vännen! =)